27.11.2024

Eksperyment z odblaskami

Dzień odblasku powinnien być każdego dnia. Ich noszenie zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu zwłaszcza wtedy, gdy noszą ciemne ubrania.  Materiały i elementy odblaskowe działają na zasadzie odbijania padającego na nie światła. Należy je umieszczać w takim miejscu, by znalazły się w polu działania świateł pojazdu i by były widoczne dla kierujących nadjeżdżających z obu kierunków. Ponieważ jesienią i zimą poranki są ciemne, zamglone, padają deszcze i śnieg dobrze jest mieć elementy odblaskowe nie tylko na ubraniu, ale również na plecakach. Jak widzi kierowca dobrze oznakowanego pieszego mogli się przekonać uczniowie na własnym przykładzie świecąc w blasku reflektora latarki. Kamizelki, opaski, znaczki, torby i inne elementy sprawiły, że dzieci "świeciły przykładem".

Przeprowadzony eksperyment:

1 Problem: Czy odblaski świecą?

2. Hipoteza: Tak, odblaski świecą.

3. Wybór metody badania: Sprawdzenie  w świetle dziennym - sztucznym i  z pomocą latarki.

4. Wykonanie doświadczenia: Założenie kamizelek i odblasków. Wykonanie fotografii przy w/w źródłach światła.

5. Dokonywanie wniosków po obejrzeniu na rzutniku fotografi klasy.

6. Podsumowanie: Odblaski nie świecą. To materiały, z których są wykonane odbijają światło docierające do kierowcy.  Jesteśmy widoczni w jasnym świetle. W ciemnym ubraniu nie widać nas z daleka.

Dzieci widoczne w świetle dziennym.

img

Uczniowie w ciemnych ubraniach są trudno dostrzegalni.img

 Jaskrawe kolory kamizelek ułatwiają widoczność na drodze.

img

24
Dodaj Komentarz
  • 28
  • 21
  • 16
Komentarze