23.11.2014

Rodzinne czytanie...

to kolejne zadanie

Teraz zaproście do wspólnej zabawy członków waszej rodziny. Jedna osoba czyta, a pozostali członkowie rodziny odpowiadają na kolejne pytania. Przygotowałam kilka tekstów. Życzę miłej lektury i serdecznie pozdrawiam!!!

Dyżurny Jacek

502.gif

Jacek szedł szybko do szkoły, nie zważając na wielkie okoliczne kałuże, które pozostały po wczorajszej burzy. Chciał zdążyć przed pierwszym dzwonkiem. Od dziś był klasowym dyżurnym. Do niego należało podlanie kwiatów w dużych doniczkach, nakarmienie jeża Tuptusia i przygotowanie mokrej gąbki do ścierania tablicy. Ostrożnie postawił ciężki wazon na biurku i włożył do niego świeżo ścięte różyczki z babcinego ogrodu. Wtedy do klasy weszły trzy koleżanki i z uznaniem pokiwały głowami.

Jackowi należały się słowa pochwały. Chłopiec porządnie się napracował, aby w klasie było czysto i miło.

  • Co musiał zrobić w klasie i dlaczego?
  • Na co Jacek nie zważał idąc do szkoły?
  • Co Jacek postawił na biurku?
  • Skąd wziął różyczki?
  • Kto wszedł do klasy i co zrobił?
  • Higienistka

    warzywa.gif

    Dziś przyszła do nas pani higienistka i sprawdzała czystość. Później mówiła nam o higienie ciała i zębów. W brudnych zębach rozwija się próchnica, więc trzeba je myć niesłychanie starannie, co najmniej dwa razy dziennie. Chętnie słuchaliśmy tego, co mówiła pani. Każdy chciał dowiedzieć się jak najwięcej o czystości.Wiemy już, że muchy roznoszą różne choroby. Zawsze trzeba myć owoce przed jedzeniem, przecież nikt nie lubi chorować.Postanowiliśmy wywiesić na szkolnym korytarzu hasła:

    „Myj zęby rano i wieczorem”!

    „Brud to twój wróg”!

    Nasza wychowawczyni pochwaliła nas za pomysłowość i ochotę. Miło jest być chwalonym!

  • Kto przyszedł do klasy i co zrobił?
  • Jak trzeba dbać o zęby i dlaczego?
  • Dlaczego dzieci słuchały pani higienistki?
  • O czym dowiedziały się dzieci?
  • Co trzeba zrobić z owocami i dlaczego?
  • Co postanowili zrobić uczniowie?
    • Co zrobiła wychowawczyni?

    Jak żółw ścigał się z zającem

    zolw_i_zajac_bajka_dla_dzieci_disney.jpgmqdefault.jpg

    Zając z żółwiem spotkali się u źródła. Zając wyśmiewał się z żółwia, że tak wolno chodzi. Żółw nie zwracał uwagi na przymówki zająca, tylko zaproponował mu wyścigi. Poprosili więc wiewiórkę, aby wyznaczyła metę. Wkrótce, na znak dany prze wiewiórkę, rozpoczął się wyścig. Ale zając zobaczył na polu kapustę. Lekceważąc przeciwnika, puścił się między zagony. Po zjedzeniu śniadania zdrzemnął się chwilę. Gdy się obudził i chciał pójść na metę, było już za późno, gdyż żółw kończył wyścig.

  • Gdzie spotkali się zając z żółwiem?
  • Z kogo wyśmiewał się zając i dlaczego?
  • Co zaproponował żółw zającowi?
  • Kto wyznaczył zawodnikom metę?
  • Co zając zobaczył na polu i co zrobił?
  • Kto został zwycięzcą wyścigu?

    Księgozbiór Róży

    ImagePreview.aspx.jpg

    Róża ustawiła swe ulubione książki na półce obok łóżka. Jest pośród nich duży zbiór baśni. Przed zaśnięciem mama czyta córce króciutki fragment, później Róża ogląda różnobarwne ilustracje. Są tam złotowłose królewny, piękna wróżka z błyszczącą różdżką, królewicz zamieniony w osiołka. Wśród ogromnych pałaców i królewskich ogrodów wędruje tajemnicza dróżka, która prowadzi do zaczarowanego źródła. Mrużąc oczy Róża widzi Waligórę odrzucającego ogromny głaz lub Czerwonego Kapturka maszerującego do babci.Ta wędrówka kończy się zawsze pięknym snem.

  • Gzie Róża ustawiła swoje książki?
  • Co robi mama?
  • Co znajduje się na ilustracjach?
  • Kogo Róża widzi na dróżce?
  • Czym kończy się wędrówka?
  • Leśniczówka

    le.jpg

    Wśród sosnowego lasu, przy wąskiej drożynie, na polanie porosłej kępami wrzosu stoi skromny, drewniany domek z ganeczkiem od frontu i czterema oknami. Z boku przylega do domu mały budynek. Jest to stodółka i zarazem stajnia. Kilka kur przysiadło na ziemi w piasku i wygrzewa się w słońcu, przed nimi przechadza się kogut, potrząsając dumnie grzebieniem na łbie i piórkami w ogonie. Przed domem drzemie łaciaty pies, którymi wszelkimi sposobami walczy z owadami, to zapuści zęby gdzieś pod sierść, to łapie muchy, które dojrzał w słońcu szczekając i warcząc. Pod oknami, w ogródku otoczonym sztachetami rośnie najwięcej pokrzyw, z którymi walczą o przestrzeń nagietki, malwy i słoneczniki.

  • Gdzie znajduje się leśniczówka?
  • Jak wygląda drewniany domek?
  • Kto wygrzewa się w słońcu?
  • Co robi pies?
  • Czym otoczony jest ogród?
  • Kto walczy z pokrzywami?
  • Piórnik Oli

    piornik.jpg

    Ola dostała na urodziny różowy piórnik. Jest z niego bardzo dumna. Ułożyła tam równiutko swe różnokolorowe ołówki, pióro i żółtą gumkę.Tylko temperówka w kształcie kuli nie chciała się zmieścić. Ola próbowała różnych sztuczek, aby znaleźć na nią jakiś sposób. Ten sprawunek uznała wkrótce za nieudany.Powróciła więc do swojej starej temperówki, która przypominała swym kształtem żaglówkę. Porzucona od dawna leżała w ostatniej szufladzie biurka. Ta bez trudu ułożyła się w piórniku. Ola mogła już bez przeszkód zasunąć zamek.

  • Co Ola dostała na urodziny?
  • Co dziewczynka włożyła do piórnika?
  • Jaki kształt miała temperówka i co Ola z nią zrobiła?
  • Jakie rozwiązanie dziewczynka znalazła?
  • Przygoda w lesie

    1_11_11_09_7_23_29.jpeg

    Był ciepły, jesienny dzień i wiał lekki wiaterek. Henio i Grześ wybrali się na spacer do lasu. Na dużej polanie ujrzeli krzew leszczyny. Na nim dojrzewało mnóstwo smacznych orzechów. Wkrótce chłopcy napełnili nimi reklamówkę. Nagle, bęc! Coś uderzyło Heńka w nos. Przyjaciele spojrzeli w górę. Na gałęzi siedziała ruda wiewiórka. Zwierzątko zajadało orzeszki i skorupki rzucało na dół.

    Koledzy uśmiechnęli się i  cichutko odeszli. Rzeczywiście był to już czas powrotu do domów.

  • O jakiej porze roku chłopcy wybrali się na spacer?
  • Jaki to był dzień?
  • Co ujrzeli chłopcy i gdzie?
  • Czym Henio i Grześ napełnili reklamówkę?
  • Co zobaczyli chłopcy na gałęzi?
  • Co robiła wiewiórka?
  • 72
    Dodaj Komentarz
    • 21
    • 16
    • 15
    Komentarze