Lekcja
Planujemy wydatki
Podczas lekcji nauczyciel zadawał pytania mające skłonić do refleksji na temat gospodarowania finansami:
- Co to znaczy być mistrzem w liczeniu?
- Czy technika przychodzi człowiekowi z pomocą w liczeniu? W jaki sposób?
- Czy człowiek powinien zdać się całkowicie na maszyny liczące?
- Co oznacza wyrażenie: „planowanie wydatków”?
- Co trzeba wiedzieć, żeby zaplanować wydatki?
- Jakich wyborów dokonujecie podczas zakupów? Czym są one podyktowane?
Uczniowie rozwiązywali również quiz o pieniądzach.
W dalszej części zajęć uczniowie, korzystając z zasobów multimedialnych (karta pracy), wykonywali zadania z treścią.
Na koniec nauczyciel zadawał dzieciom następujące pytania:
● Czy łatwo zaspokoić wszystkie potrzeby, kiedy ma się określoną kwotę pieniędzy?
●Co robicie, by zdobyć sumę potrzebną na zakup czegoś, co chcielibyście mieć?