Czym jest IKO?
Aplikacja IKO umożliwia Ci bezpłatną wypłatę z bankomatu bez użycia karty. Wypłacanie pieniędzy z bankomatu przy pomocy aplikacji IKO jest wygodne i bezpieczne – wystarczy wpisać w bankomacie kod BLIK/IKO z aplikacji i odebrać pieniądze. Aktualnie z IKO skorzystasz w sieci ponad 6000 urządzeń.
Rozwijana przez PKO Bank Polski aplikacja IKO utrzymuje dynamiczne tempo rozwoju: 2 miliony aktywnych aplikacji, 145 tysięcy mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, 32 miliony transakcji mobilnych w 2017 roku. W ciągu roku liczba aktywnych aplikacji IKO podwoiła się.
Aplikacja IKO przyciąga coraz więcej klientów – liczba aktywnych aplikacji przekroczyła 2 miliony, najwięcej na rynku. W ciągu ostatniego roku IKO dwukrotnie urosło, a klienci zyskali wiele nowych funkcji i udogodnień, dzięki którym mogą wygodnie zarządzać swoimi finansami z poziomu komórki. Tylko w 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO 32 miliony transakcji.
- Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. BLIK, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70 procent klientów banków w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniosą kolejne lata – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
IKO nie schodzi z podium wśród najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji bankowości mobilnej – jest na pierwszym miejscu w trzech głównych sklepach z aplikacjami: Google Play, App Store oraz Windows Phone Store. Oceny IKO są w nich dziś średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych. Bardzo dobra ocena IKO jest tym bardziej wymierna, iż jest to średnia z ponad 140 tysięcy opinii różnych klientów z całej Polski.
W 2017 roku aplikacja IKO została wzbogacona między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK z aplikacji IKO w urzędach w całej Polsce, zakupy w internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty, a także nowe rodzaje przelewów: natychmiastowy w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe czy z karty kredytowej.
Oprócz funkcji bankowości mobilnej i funkcji płatniczych, IKO staje się też istotnym kanałem sprzedażowym. Wprowadzona w 2017 roku możliwość wnioskowania o debet w koncie, zakup pożyczki gotówkowej czy ubezpieczenia podróżnego już w pierwszych miesiącach została bardzo pozytywnie przyjęta przez klientów. Co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych sprzedawana jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
- IKO będzie wkrótce obchodzić swoje 5. urodziny, ale już dziś możemy powiedzieć, że ten czas wykorzystaliśmy najlepiej, jak to było możliwe. Obecnie w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników, co pokazuje, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i klienci chcą za jej pomocą zarządzać swoimi finansami – podkreśla Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
W ostatnim roku tempo aktywacji nowych aplikacji IKO znacząco wzrosło. Tygodniowo przybywa ich około 40 tysięcy, co w dużej mierze jest zasługą silnego wsparcia sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach banku w całej Polsce.
źródło: WIADOMOŚCIHANDLOWE.PL