14.06.2013

Najmłodsi sko-wicze zwiedzali Kraków

12 czerwca uczniowie klasy I i II wraz z wychowawcami i Rodzicami udali się na wycieczkę do Krakowa. Większość uczestników to wzorowi sko-wicze, którzy przez cały rok oszczędzali każdy grosz, by pojechać. Pomogli nam też sponsorzy. Dzięki ich hojności, można było obniżyć koszty wyjazdu. Dziękujemy!

Wizytę w tym historycznym mieście rozpoczęliśmy od Wawelskiego Wzgórza.
Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy Katedrę Królewską z Wieżą Zygmuntowską i kryptami. Podziwialiśmy także arkadowy dziedziniec Zamku Królewskiego. Ze Wzgórza Wawelskiego zeszliśmy słynną Smoczą Jamą. Tam przywitaliśmy się z Wawelskim Smokiem.

Po krótkim odpoczynku i zrobieniu pamiątkowych zdjęć ze smokiem udaliśmy się Drogą Królewską w stronę Rynku.

Spacerując najstarszymi uliczkami miasta dotarliśmy na ulicę Franciszkańską. Zwiedziliśmy jedną z piękniejszych świątyń Krakowa - Kościół Franciszkanów z witrażami Stanisława Wyspiańskiego. Przy ul. Franciszkańskiej 3 zatrzymaliśmy się  na chwilę przy słynnym "oknie papieskim". Kolejnym punktem zwiedzania był niezwykły dziedziniec Collegium Maius.

Po tak wyczerpującej wędrówce i sporej dawce historycznych wiadomości wszyscy z radością przyjęli wiadomość, że nadszedł czas na odpoczynek i długo wyczekiwany obiad, który zjedliśmy w McDonaldzie w pobliży Rynku.

Po obiedzie spacer po Rynku i wizyta w Kościele Mariackim ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Na zakończenie była jeszcze chwila na kupienie pamiątek, w w drodze powrotnej do domu odwiedziliśmy Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Krakowie-Łagiewnikach.

To był wyczerpujący dzień, pełen wrażeń. W późnych godzinach wieczornych – bardzo zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do domu. Wizyta w Krakowie była ciekawą lekcją historii Polski, którą zapamiętamy na długo.

Więcej zdjęć oraz obszerniejsza relacja z wycieczki na stronie szkoły www.kosmidry.pl . Zapraszamy do odwiedzenia galerii zdjęć.