Pieniądze na przestrzeni dziejów
W dniu dzisiejszym uczniowie mieli możliwość zapoznania
się z Przygodami Kuby Pieniążka i Żyrafki Lokatki
wykorzystując książeczki zgromadzone w SKO-wej biblioteczce.
Z wielkim zaciekawieniem i zainteresowaniem śledzili historię pieniądza
czytając odpowiednie fragmenty zawarte w książeczce.
Jednak muszę przyznać, że sami potrafili w ciekawy sposób
przedstawić historię pieniądza na przestrzeni dziejów.
Zwrócili uwagę na fakt, że ludzie handlowali i wymieniali się towarami,
a dopiero później pojawiło się zapotrzebowanie na przedmiot,
które symbolizowałby wartość samą w sobie
i pozwalały ludziom oszczędzać lub kupować dowolne towar.
Zamiast różnorakich kawałków kruszcu,
które przy każdej transakcji należało ważyć i odmierzać,
stworzono okrągły przedmiot,
na którym umieszczano specjalne znaki,
który po prostu wystarczyło policzyć.
Aby korzystanie z pieniędzy było łatwiejsze w IX w.
w Chinach wprowadzono banknoty, które oficjalnie zaczęto stosować w XVII w.
Dla bezpieczeństwa i wygody kupujących pod koniec XX w. wprowadzono możliwość płacenia za pomocą kart płatniczych oraz przelewów elektronicznych.
Pozdrawiam 🏵️
Ależ 5c pięknie pracuje, brawo!
Świetne zajęcia/ Pozdrawiamy.
Bardzo fajny pomysł na lekcję a uczniowie z zainteresowaniem i wielką ciekawością w niej uczestniczą :) Brawo :)
Pozdrawiamy i słonika na szczęście zostawiamy:)
__$$$______ $$$$______ $$$
__$___$____$_____$____$___$
_$_____$__$_______$__$_____$
$_______$$_________$$_______$
$______$___$$___$$___$______$
$______$___$o___0$___$______$
$______$_____________$______$
_$____$_$__$_____$__$_$____$
__$__$__$__$_____$__$__$__$
___$$____$__$___$__$____$$
__________$_$___$_$
____$$$__$__$___$__$
____$__$ $__$___$___$
_____$___$$$___$_____$
______$_______$_______$
______$_$$$$$ _________$
___$$$___$____$____$___$$$
__$___$__$____$____$__$___$
_$_____$_$____$____$_$_____$
_$_____$$$____$____$$$_____$
__$___$___$__$_$__$___$___$
___$$$_____$$___$$_____$$
Cenne informacje, pozdrawiamy!
Witamy i pozdrawiamy ze Starej Niedziałki:)