21.09.2014

Niestraszne nam śmieci ...

Im wyższy poziom życia obywatela, tym niestety większa ilość odpadów powstających w toku codziennego życia. Co stanie się z tymi odpadami? Dokąd trafią?- zależy w dużej mierze od każdego z nas. Często zdarza się, że składowane są one w miejscach do tego nieprzystosowanych w rezultacie, czego, zanieczyszczają i niszczą środowisko naturalne, stanowiąc zagrożenie nie tylko dla roślin i zwierząt, ale także dla człowieka. Nie chcemy, by akcja „Sprzątanie świata” była akcją jednorazową – dlatego przygotowałam projekt zajęć, które będą przypominały nam o tym.

 

sprztaniewiata2014006.jpgsprztaniewiata2014003.jpg

Niniejszy projekt ma za zadanie uświadomić dzieciom wagę problemu, dać możliwość zdobycia wiedzy i praktycznej umiejętności właściwego postępowania z odpadami.

Projekt „ Niestraszne nam śmieci” jest akcją ogólnoszkolną  przeznaczoną dla klas I-VI.

Projekt integruje wiadomości z różnych edukacji, pozwala na przekazanie dzieciom odpowiedniej wiedzy i przygotowanie ich do praktycznej działalności w środowisku przyrodniczym.

Projekt przyczynia się do edukacji ekologicznej, jak także pomaga w wykreowaniu postaw proekologicznych nie tylko od święta, ale i na co dzień.

Projektowi towarzyszą akcje:

  • „Sprzątanie Świata”
  • Zbiórka puszek, makulatury, plastikowych nakrętek, baterii
  • Porządkowanie terenu parku szkolnego
  • Konkursy plastyczne
  • Odpadoplastyka
  • Obchody Dnia Ziemi

Miejsce akcji:

  • szkoła

Cel ogólny:

  • wdrożenie uczniów do dbania o środowisko naturalne i zachowań proekologicznych
  • kształtowanie nawyków współdziałania w grupie
  • kształtowanie postaw społecznie pożądanych

Forma pracy:

  • zbiorowa, grupowa, indywidualna

TEMATYKA I CELE ZAJĘĆ

Zajęcia 1. Wpływ dzikiego wysypiska śmieci na środowisko naturalne

Cele:

  • kształtowanie umiejętności wyjaśniania pojęć
  • uświadomienie istnienia powiązań i zależności występujących w środowisku naturalnym
  • podaje przykłady zależności organizmów od środowiska
  • rozumie zagrożenia związane z istnieniem śmieci i dzikich wysypisk

Zajęcia 2. Odpady – rodzaje i sposoby ich zagospodarowania

Cele:

  • tłumaczy pojęcia
  • wskazuje różnego rodzaju odpady
  • poznaje produkty przyjazne środowisku
  • wylicza proste czynności wpływające na poprawę stanu środowiska
  • wymienia swoje działania świadczące o postępowaniu proekologicznym
  • rozwiązuje problemy w sposób twórczy

Zajęcia 3. Odpady w mojej miejscowości

Cele:

  • wzbogaca wiedzę dotyczącą naszej miejscowości
  • zna wartość przyrodniczą swojej okolicy i umie ją uszanować
  • wskazuję rolę człowieka w przekształcaniu środowiska naturalnego

Zajęcia 4. Mój dom jest ekologiczny

Cele:

  • przygotowuje prezentację rezultatów własnej pracy
  • kształtowanie wrażliwości plastycznej
  • wzbogacanie technik plastycznych
  • uwrażliwienie uczniów na właściwe gospodarowanie odpadami we własnym domu

Zajęcia 5. Ekologiczne zakupy

Cele:

  • wyrabianie nawyku starannej pracy
  • rozwijanie aktywności manualnej
  • poznaje materiały ekologiczne przyjazne środowisku
  • stosuje na co dzień zasady sprzyjające ochronie środowiska

Zajęcia 6. Czy mam wpływ na ilość odpadów?

Cele:

  • formułuje i wyraża własne myśli w związku z tematem
  • czyta cicho i głośno ze zrozumieniem
  • samodzielnie układa i zapisuje hasła
  • kształtuje nawyk starannego pisania
  • wdrożenie do samodzielnej pracy

Zajęcia 7. Niestraszne nam śmieci

Cele:

  • określa działania ochraniające środowisko
  • podejmuje działania mające na celu racjonalne gospodarowanie odpadami
  • planuje, organizuje i ocenia własne działania
  • uświadamia sobie konieczność dbania o środowisko przyrodnicze

Zajęcia 8. Odpadki w liczbach

Cele:

  • prawidłowo posługuje się algorytmem dodawania, mnożenia i dzielenia
  • uświadamia sobie związek pomiędzy swoją działalnością a stanem środowiska

 

 

copy_of_puszki002.jpg

 

A te śmieci nie dość, że nie są straszne - to jeszcze dadzą nam pieniądze :))

Już wkrótce o tym napiszemy...

    2
    Dodaj Komentarz
    • 13
    • 16
    • 0
    Komentarze