30.10.2014

Dzień piąty - Nyíregyháza - Budapeszt

Wizyta w ramach partnerskiego programu Comenius: „The World is Our Playground, Let’s Share Our Games”

W piątek 17 października 2014 r. odbyło się w Ratuszu

spotkanie uczestników projektu z Burmistrzem Nyíregyházy

połączne ze zwiedzaniem tego obiektu.

DSC01273.JPG

Uczestnicy spotkania mieli okazją usiąść przy biurku burmistrza.

copy_of_DSC00238.JPG

DSC00239.JPG

Kolejnym punktem programu było zwiedzanie miasta.

copy_of_DSC00251.JPG

copy_of_DSC00264.JPG

copy_of_DSC00284.JPG

copy_of_DSC00285.JPG

W drodze do Budapesztu zwiedziliśmy Hungaroring – tor Formuły 1.

 Pomysł budowy toru zrodził na początku lat osiemdziesiątych XX wieku,

kiedy Bernie Ecclestone prezydent i szef Formula One Administration,

 chciał zorganizować Grand Prix w którymś z państw bloku wschodniego:

Związku Radzieckim, Chinach, lub Jugosławii.

Negocjacje z tymi krajami nie przyniosły jednak żadnego efektu.

Przełom nastąpił w roku 1983, gdy pochodzący z Węgier

specjalista od reklamy, Thomas Rohonyi,

współpracujący z organizatorami Grand Prix Brazylii Formuły 1,

 zwrócił uwagę Ecclestone'a na Budapeszt.

Komunistyczne władze Węgier początkowo rozważały możliwość

urządzenia wyścigu na tymczasowym torze ulicznym,

ale szybko zdecydowano, że najlepszym projektem

będzie budowa toru wyścigowego w położonej

19 kilometrów od Budapesztu Dolinie Trzech Źródeł.

Za tą lokalizacją przemawiała ponadto przebiegająca

nieopodal autostrada M3, która zapewniała

szybkie połączenie ze stolicą Węgier.

István Papp zaprojektował tor w taki sposób,

by prawie z każdego miejsca zapewnić widzom

możliwość obserwowania, co dzieje się na całym obiekcie (widać 80% toru).

Budowa toru zakończyła się po ośmiu miesiącach od podpisania kontraktu.

 Na pierwsze zawody w dniu 10 sierpnia 1986 przybyło

blisko 200 000 kibiców, mimo tego, że cena biletu

przewyższała wtedy kilkukrotnie średnie wynagrodzenie na Węgrzech.

Tor jest wąski i kręty, a przez to bardzo trudny technicznie.

Wyprzedzanie jest możliwe praktycznie tylko na końcu prostej startowej.

Pierwsze zwycięstwo na nowym torze Hungaroring

odniósł Nelson Piquet z zespołu Williams-Honda.

W lutym 2009 roku oddano dodatkową trybunę,

której patronem jest Robert Kubica.

copy_of_DSC00405.JPG

copy_of_DSC00409.JPG

DSC00464.JPG

copy2_of_DSC00473.JPG

copy_of_DSC00480.JPG

8
Dodaj Komentarz
  • 19
  • 20
  • 22
Komentarze